انتخاب برگه
دکتر محمد علی قاسمی / تعویض مفصل زانو / رانندگی بعد از تعویض مفصل زانو
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

رانندگی بعد از تعویض مفصل زانو

رانندگی بعد از تعویض مفصل زانو یکی از مشکلاتی است که اکثر افرادی که تحت جراحی قرار میگیرند آن را تجربه می کنند. در این مقاله مشکلات هنگام رانندگی بعد از جراحی تعویض مفصل زانو را بیان می کنیم و راه حل های موثر برای رفع مشکل رانندگی هنگام تعویض مفصل زانو را بیان می کنیم.

تقریبا هر ساله چیزی در حدود 800000 جراحی تعویض زانو در ایالات متحده آمریکا انجام می شود. بسیاری از افراد برای استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید و هر بیماری دیگری که ممکن است مانع از حرکت راحت در طول فعالیت‌های روزانه شود، از این روش جراحی برای بهبودی بهره می برند. بعد از انجام این جراحی مراقبت هایی وجود دارد که رعایت آن باعث کنترل درد در زانوها و همچنین در نواحی مرتبط مانند ساق پا می شود. کسانی که تحت این جراحی قرار می گیرند، اغلب در سوار شدن به ماشین و رانندگی تا مدتی با مشکل مواجه هستند. رانندگی بعد از عمل تعویض مفصل زانو در شیراز برای این افراد ناراحت کننده یا دردناک است و ممکن است چندین هفته طول بکشد تا بیماران احساس راحتی در رانندگی داشته باشند.

رانندگی بعد از تعویض مفصل زانو

تعویض زانو چه تاثیری بر رانندگی دارد؟

جراحی تعویض مفصل زانو می تواند شما را برای هفته ها از رانندگی منع کند. این زمان تعیین شده، برای بهبودی و استراحت پروتز زانو قبل از بازگشت به رانندگی ضروری است. برخی از راهکار هایی که ممکن است پس از جراحی بر توانایی رانندگی شما تأثیر بگذارد در زیر ذکر شده است:

  • افزایش زمان واکنش نسبت به محرک های خارجی: زمانی که شما رانندگی می کنید، نیاز به عکس العمل سریع در برخی شرایط نظیر ترمز کردن و کنترل خودرو در مقابل تغییر مسیر خواهید بود. تاثیرات جراحی ممکن است بر عکس العمل شما تاثیر گذار باشد و سرعت انجام واکنش در شما را پایین بیاورد و این تاخیر قابل توجه در رانندگی بسیار خطرناک خواهد بود.
  • در هنگام رانندگی در برخی شرایط ممکن است نیاز باشد با شدت ترمز بگیرید. جراحی های تعویض زانو می تواند بر میزان نیروی وارد شده به ترمز تاثیرات منفی بگذارد.
  • تجربه کسانی که این جراحی را انجام داده اند، این بوده که هنگام رانندگی درد بیشتری را تجربه می کنند. نشستن در یک فضای بسته با زانوهای خم شده برای مدت زمان طولانی که برای رسیدن از یک مقصد به مقصد دیگر نیاز است، می تواند ناخوشایند و ناراحت کننده باشد.
  • پس از جراحی تعویض مفصل زانو افراد در ورود یا خروج از وسیله نقلیه خود دچار مشکل می شوند. افزایش درد می تواند سوار شدن و خروج از صندلی خودرو را سخت کند.

چه نکاتی می تواند رانندگی پس از تعویض زانو را آسان تر کند؟

علیرغم تمام مشکلاتی که ممکن است بلافاصله پس از انجام جراحی تعویض مفصل زانو ایجاد شود، با گذر زمان و همچنین انجام اقدامات لازم، می توانید به طور بالقوه درد یا ناراحتی را که ممکن است در حین رانندگی احساس کنید، کاهش دهید. در موارد زیر برخی از کارهایی که می توانید انجام دهید تا بعد از تعویض زانو راحت تر رانندگی کنید آورده شده است:

  • اگر مسیر شما طولانی است حتما به خود استراحت بدهید. توقف برای استراحت می تواند نکته خوبی برای تسکین بسیاری از مشکلات تعویض مفصل زانو باشد. اگر قصد دارید مسافت های طولانی را رانندگی کنید، توقف های بیشتری در طول مسیر برای خود برنامه ریزی کنید.
  • صندلی خود را کمی بیشتر به عقب ببرید. حرکت دادن صندلی به عقب مادامی که بیشتر از حد معمول باشد، می تواند به پاها و زانوهای شما کمک کند تا کمی دراز شوند.
  • در حین رانندگی به داروهای ضد درد قوی و مسکن ها اعتماد نکنید. وقتی از داروهای مسکن برای کمک به رانندگی راحت‌ تر و بدون درد استفاده می ‌کنید، خود را در معرض خطر تصادف قرار می ‌دهید و ممکن است عوارض جدی ‌تری برای زانویتان ایجاد کنید. اگر می توانید، بهتر است بدون داروی مسکن رانندگی کنید. اکثر داروهای ضد درد قوی به علت ایجاد خواب آلودگی و سایر عوارض جانبی نظیر گیجی منع مصرف در هنگام رانندگی دارند.
  • به فیزیوتراپ مراجعه کنید. مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی می تواند برای بیماران تعویض مفصل زانو بسیار مفید باشد. فیزیوتراپیست ها متخصصان توانبخشی بیمارانی هستند که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند و می توانند به بهبود قدرت و تحرک کمک شما کنند. متخصصین در این زمینه می توانند با به حداقل رساندن سفتی و حتی کاهش درد و ناراحتی به بهبود دامنه حرکتی کمک کنند. بیماران تعویض زانو می توانند مراقبت های شخصی مورد نیاز خود را از این طریق دریافت کنند تا بتوانند با اطمینان و راحتی رانندگی کنند.

امید است با رعایت نکات فوق و توصیه های پزشک مشکلی در زمینه رانندگی بعد از تعویض مفصل زانو نداشته باشید. در صورت وجود مشکلات گسترده تر بهتر است با متخصص در ارتباط باشید.

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

Call Now Button